maandag 26 januari 2015

Feest!


Gelegenheid: 4de verjaardag van dochter 1
Thema: Frozen
Taart: we deden nog eens een poging om zelf een taart te maken. Daar ben ik niet bepaald een krak in, en meestal trekt het wegens tijdsgebrek en vlug "inmekaargeflans" ook op niet veel, maar de aanhouder wint, dus bricoleren we rustig verder.
 Bij de montage liep er iets mis met een satéstok, waardoor arme Olaf semi-onthoofd werd. In de film gebeurt dat ook wel ergens, en de kindjes zagen er geen graten in, dus wij ook niet.

Tafeldecoratie: papier, servetten en "kerstversiering" van bij AVA.

De servetten werden gevouwen volgens deze superhandige handleidingen (video).
 De koekjes werden door de dochter zelf (met hulp van de mama) gebakken en gedecoreerd op basis van dit recept.
En dan de kindertafel. De kindertafel werd aangekleed volgens de smaak van de dochter, en deze verschilt lichtelijk van die van de mama, die bovenstaande decoraties uitkoos:
Ook hier hielden we ons strikt aan het thema.
Bij de outfits was het thema wel een beetje zoek. 

Enkele weken geleden kon u al zien dat de eerste aanzet voor het "trio van gevogelte" al werd gegeven, en met een thema dat pas vorige week gekozen werd, had ik niet de tijd, noch de goesting om aan een jurk te beginnen die beter bij het thema past. Naar passende outfits konden we dus fluiten - haha, flauw mopje, I know -, maar deze week werd wel hard gewerkt aan bijpassende outfits voor jurk nummer 1. En dat vindt dochter 1 fantastisch! Hetzelfde dragen als mama, da's gewoon top! En daar genieten we maar van, want voor je het weet steekt de pubertijd op, en dan is het ermee gedaan...
Wat worden ze toch snel groot!






4 opmerkingen:

  1. Amaai, geen krak in het taarten bakken??? Over de smaak kan ik natuurlijk niet oordelen, maar ze ziet er alleszins fantastisch uit! Leuke tafelversiering trouwens. Die servetten moet ik zeker ook eens uitproberen...
    En de outfits, volgens thema of niet, zijn supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor al die complimentjes, instant egoboost! Ik zal wel eerlijk zeggen dat deze taart mijn beste versie was tot nu toe. Moest je de vorige misbaksels zien, dan zou je begrijpen wat ik bedoel ;)

      Verwijderen
  2. Het was een topfeestje... En ik kan het weten 😃. En de nieuwe lay-out: 👍

    BeantwoordenVerwijderen